ERR-i arhiivis sisalduvate materjalide autoriõigused kuuluvad ERR-ile või on ERR-il luba nende kasutamiseks. Materjalide kopeerimine, muutmine, levitamine, üldsusele suunamine nt sotsiaalmeedias, blogides või veebikanalites on ERR-i loata keelatud! Isiklikul mitteärilisel otstarbel on lubatud arhiivikirje lingi jagamine.

Töörööbikud: 35

Saada link

Kirjeldus

Öeldakse, et ilma minevikuta ei ole tulevikku! Kalev ja Kaarel taaselustavad vanu autosid ning mootorrattaid, mis on vahel kümneid aastaid kuurinurgas tolmunud, kuid mille väärtuseks on mälestus isast või vanaisast. Seda tööd ei usaldata igale meistrile ja projektid võivad vahel võtta aega kuni kaks aastat. Režissöör Salme-Riine Uibo, autor-toimetaja Piret Jürman, produtsent Hannela Lippus.

Samast seeriast

Vaata kõiki

Sarja pealkiri: Töörööbikud
Osa nr.: 35
Kestus: 00:27:52
Indeks: 2018-003660-0035
Režissöör: Uibo Salme-Riine, Vaher Märten
Esmaeeter : 20.05.2018
Kategooria: Elu → elulise probleemi, nähtuse süvakäsitlus
Püsiviide: vajuta siia
00:00:00 Videoefekt: Ekraanipilt jagatud pooleks. Efektiga kaadrid ja tavapärased kaadrid.. KATE: Kaarel (:00:11: kpl (keskplaan), subt (subtiiter)) ja Kalev (:00:15: kpl, subt).
00:00:21 Saatepea
00:00:46 KATE: Kaarel Libe sõidab mootorrattaga oma töökohta. Mootorsõidukite remonditöökoda, vanad mootorrattad.. KT: Kaarel räägib oma tööpäevast.. see algab kohe kui silmad lahti teeb ja lõppeb siis kui magama läheb.. st mõtted on töö küljes kogu aeg alateadlikult.
00:01:24 KATE: Kalev Eisel läheb tööle, astub uksest Disainteping OÜ sisse.. autode parandustöökoda. KT: Kalev räägib, et oma töö juures peab ta kõige raskemaks, kui auto paranduseks ei teki ühtegi ideed.
00:01:59 KATE: Kaarel Libe mootorrataste restaureermise töökojas, vanad mootorrattad.. KT: Kaarel räägib, et uunikum mootorataste restaureerimisega tegeleb juba kaheksas aasta. Räägib käsilolevast restureeritavast briti mootorrattast BSA M20.
00:03:14 KATE: Kalev Eisel autode parandamise töökojas. Uunikum ZIM.. KT: Kalev räägib, et tegeleb autode parandusega Disaintepingu firmas juba kümmekond aastat. Räägib käsilolevast 1950ndate aastate auto ZIM parandamisesest.
00:04:06 KATE: Kaarel Libe parandamas uunikum mootorratast.. KT: Kaarel räägib, mis kujul restaureerimist vajavad masinad neile jõuavad. Uunikumide restaureeririmise eesmärgiks on teha nad korda täielikult originaalilähedaselt. Räägib restaureerimise mentaliteedist.
00:05:41 KATE: Kalev Eisel parandamas uunikumautot ZIM.. KT: Kalev räägib, et vaatab auto vanade asjade järgi, kuidas ta on tehtud. Räägib parandatava ZIM-i ajaloost - oli endine kiirabimasin. Räägib, et restaureerimine see pole, nad teevad autole täiesti uue paneeli nii, et see sobiks lihtsalt auto kujuga.
00:07:11 KATE: Kaarel Libe restaureerimas uunikum mootorratast.. KT: Kaarel räägib, kuidas ta restaureerimist alustab, mida uurib ja mis infot otsib selleks, et töö tuleks õige.
00:07:58 KATE: Kalev Eisel parandamas vana autot ZIM. KT: Kalev näitab auto vana istmekatet, et mis värvi oli ta algselt..
00:08:18 KATE: Kaarel Libe sõidab mootorrattaga.. astub autovärvikeskusesse, räägib müüjaga vajalikust värvitoonist, näitab detaili värvinäidist. KT: Kaarel räägib, et värvitoonid, mida nad restaureerimisel kasutavad, on võetud originaaldetailide järgi..
00:09:38 Kalev Eisel joob õues kohvi.
00:09:53 KATE: Kaarel Eisel restaureerimas uunikum mootorratast.. KT: Kaarel räägib, kui pikk on restaureerimisprotsess.. tavaline on u pool aastat. Räägib, missuguseid masinaid on tore restaureerida..
00:10:52 KATE: Kalev Eisel parandamas vana autot ZIM. Nokitseb uksepaneeli kallal. Kalevi kolleeg räägib, missuguseid ja misaegseid masinaid talle meeldib parandada. ZIM talle ei meeldi. Räägib, et kõige raskem auto paranduse juures on info teadmatud
00:12:21 KATE: Kaarel Eisel restaureerimas uunikum mootorratast. KT: Kaarel räägib, et on vahepeal mõelnud, et lõpetaks mootorratta restaureerimise ära ja tegeleks oma eraialaga.. ta on õppinud masinaehitust. Ta on olnud ka projektijuht ettevõttes, mis tootis metallkonstruktsioone. Restaureerimist ta proovis siis lihtsalt proovida.
00:13:07 KATE: Kalev Eisel teeb auto uksekatte lõikeid, lõikab lõikeid. KT: Kalev räägib, et vanade autode parandus on loov töö. Räägib klientide soovist autode paranduse juures.
00:14:30 KATE: Kaarel Libe restaureerimas uunikum mootorratast.. KT: Kaarel räägib, et kliendid, kes alguses arvavad, et hakkavad kordatehtud mootorrattaga sõitma ja soovivad rattale parandusi ka sõiduks, saavad lõpuks siiski aru, et see restaureeritud mootorratas on siiski pigem kunst.
00:15:13 KATE: Kalev Eisel parandab vana-auto ZIM-i ust.. õmbleb ukse seespidist kattematerjali.. uurib vana kattematerjali, mille järgi parandusi teeb. KT: Kalev räägib, et vanad parandatud autod põhiliselt seisavad garaažides, mida siis vahel kasutatakse mingitel klubiõhtutel vms üritustel. Vanade autode materjalid on olnud kvaliteetsemad, sest vanasti tehti autosid mitmekümneks kasutamise aastaks. Nüüdsed autod on mõeldud u kolmeks aastaks..
00:17:21 KATE: Kaarel Libe restaureerimas uunikum mootorratast.. tegeleb montaažiga.. KT: Kaarel räägib, et imestas esimeste tööde puhul, kui ilus on kokku monteeritud moorratas. Räägib, et vanu vene rattaid on keeruline taastada, sest varuosi pole saada..
00:18:31 KATE: Kalev Eisel parandamas vana auto, ZIM-i, seljatuge, paigutab vatiini jm. KT: Kalev räägib, et parandused peavad olema ilusasti tehtud ka detaili tagantpoolt või altpoolt.
00:19:47 KATE: Kaarel Libe valmistamas polti, mis jäi mootorratta kokkupanemisel puudu. KT: Kaarel räägib, et tema keskundub sellisele restaureerimisele, mille lõpus väljastatakse must number. Must number antakse pärast töö üle vaatamist poldi-mustri tasemeni ja hinnatakse originaalsus protsent.
00:20:43 Kalev Eisel näitab vana Moskvitši, mis neile töösse tuli. Kalev räägib, et ideaalis on parem, kui masin tuleks neile parandusse roostes vana rondina, siis saab teda ise lahti võtta ja vaadata, kuidas on auto algselt ehitatud.
00:21:26 Kaarel Libe räägib, et armastuse mootorrataste vastu on saanud juba lapsepõlvest.. peres oli mootorratas alati olnud. Räägib, millal ta esimest korda puutus kokku masina restaureerimisega. KATE: Kaarel restaureerib uunikum mootorratast.. restureeritavad mootorrattad töökojas.
00:22:49 KATE: Kalev Eisel õmblemas vanale autole seljatoe katet. Juki õmblusmasin, Kalev õmblusmasinale niiti panemas.. KT: Kalev räägib, et Ameerikas on töökodasid, kust saab osta vana auto detaile, mis on toodetud täpselt vana meetodiga. Räägib, kuidas tal tekkis tehnika vastu huvi juba poisikesena.. Ja õmblemine on teda ka huvitanud.
00:24:43 Kaarel Libe restaureerimas uunikum mootorratast. Räägib, et ta sooviks, et restaureerimise töö oleks ühe meistri tehtud töö, meistritöö. Tema jaoks on tähtsam pigem kvantiteet kui kvaliteet. Kaadritagune tekst (KT): .. Kui soovid õppida uut ametit või värskendada oma oskusi, peab broneerima aja töötukassa karjäärinõustaja juurde..
00:25:28 KATE: Kaarel Libe läheb tegema proovisõitu restaureeritud uunikum külgkorviga mootorrattal.. paneb kiivri pähe.. KT: Kaarel räägib, et annab restaureeritud mootorratta kliendile üle vaid siis kui on ise ära proovinud, et masin on korras ja turvaline..
00:26:11 KATE: Parandatav vana auto ZIM. Kalev Eisel paigutab uksele siseplaati.. KT: Kalev räägib, et pärast autode parandamist on tal hea meel, et on saanud ajaloo uuesti ellu äratada..
00:27:33 Lõputiitrid. Eesti Töötukassa logo. Saade valmis koostöös Eesti Töötukassaga. ETV ident.
Faili nimi: 2018-003660-0035_0002_XHD_TOOROOBIKUD.mxf
Indeks: 2018-003660-0035
Kestus: 00:27:52
Registreerimise kuupäev: 16.05.2018
Registreerimise aeg*: 2018-05-16 22:56:36
Videoanalüüsi olek: Completed

Lisa oma arvamus

Arvamuse lisamiseks logi palun sisse Id-kaardi, Mobiil-id või parooliga.
Kommentaare laetakse, oota hetk..

Tellimiseks pead sisse logima

Logi sisse