Maailma kõige targem rahvas

  • MAAILMA KÕIGE TARGEM RAHVAS. Matemaatika õpetamisest 00:20:04

    MAAILMA KÕIGE TARGEM RAHVAS. Matemaatika õpetamisest (29.09.2020)

    Uurime, kas matemaatika peab olema lõputu õudus ja piin. Kui lastelt küsida, kas neile matemaatika meeldib, tuleb sageli justkui ühest suust vastuseks "Ei!". Teadlaste sõnul ei meeldi õpilastele matemaatika, sest selle õpetamisele lähenetakse valesti...

    Loe lähemalt

  • MAAILMA KÕIGE TARGEM RAHVAS. Seoste loomine 00:18:28

    MAAILMA KÕIGE TARGEM RAHVAS. Seoste loomine (10.09.2020)

    Kuidas aitavad arukad mälustrateegiad tõhusalt õppida ja omandada teadmised pikaks ajaks? Kooli esimestes klassides võib jääda mulje, et õppimine ja meeldejätmine käib hõlpsasti. Põhikoolis, kui materjal muutub keerukamaks ja mahukamaks, ilmneb aga sageli, et lapsed ei oska materjalist süsteeme otsida ja keerukat infot meelde jätta...

    Loe lähemalt

  • MAAILMA KÕIGE TARGEM RAHVAS. Võistlemine õppimisel 00:22:42

    MAAILMA KÕIGE TARGEM RAHVAS. Võistlemine õppimisel (08.09.2020)

    Kuidas mõjutab laste õpimotivatsiooni stress ning võistluspinge? Kes meist ei sooviks, et lapsed tahaksid õppida ka siis kui õpetaja või lapsevanem seda ei nõua - ehk omast huvist ja vabatahtlikult? ETV hariduseksperimentide saate "Maailma kõige targem rahvas" avaosas uurime, kuidas mõjutab laste motivatsiooni võistlemine klassiruumis...

    Loe lähemalt

  • MAAILMA KÕIGE TARGEM RAHVAS. Harjutamise varieeruvus 00:20:14

    MAAILMA KÕIGE TARGEM RAHVAS. Harjutamise varieeruvus (24.09.2020)

    Kuidas harjutades päriselt meistriks saada? Kordamine on tarkuse ema, ent harjutamine ühekülgselt - mugavate tüüpülesannete najal - ei vii tõelise vilumuseni. Selleks, et õpitav tõeliselt omandada ja edasises elus ka kasuks tuleks, peab materjalile lähenema eri viisidel...

    Loe lähemalt

  • MAAILMA KÕIGE TARGEM RAHVAS. Oskuste arendamise võimalikkus 00:18:53

    MAAILMA KÕIGE TARGEM RAHVAS. Oskuste arendamise võimalikkus (22.09.2020)

    Kuidas mõjutavad vanemate hoiakud ja uskumused laste õppimist? Meile on vägagi tuttavad ütlused: "Mul pole selleks annet" või "Mulle pole looduse poolt matemaatikaaju antud". Kas meie võimed on tegelikult arendatavad või pigem kaasa sündinud ning suures plaanis muudetamatud? Saates arutame, kuidas vanemate uskumused erinevate oskuste arendamise võimalikkusest lapsi ning õppimist mõjutavad...

    Loe lähemalt

  • MAAILMA KÕIGE TARGEM RAHVAS. Kiitmine 00:18:49

    MAAILMA KÕIGE TARGEM RAHVAS. Kiitmine (17.09.2020)

    Piits, präänik või hoopis midagi muud - ehk kuidas mõjutab õppimist tagasiside? Miks peaks vältima nii asjatut kriitikat kui ülevoolavat kiitmist ning kuidas õpilast toetavalt tagasisidestada? Kiitmine on sageli iseeneslik, kuid kui positiivne tagasiside kuhjub, võibki lapse eesmärgiks muutuda tunnustus ise, mitte õppimine...

    Loe lähemalt

  • MAAILMA KÕIGE TARGEM RAHVAS. Õppimise planeerimine 00:20:53

    MAAILMA KÕIGE TARGEM RAHVAS. Õppimise planeerimine (15.09.2020)

    Miks tuleb õppimise ajal teha pause ning õpitu vahepeal unustada? Kõik harjumuspärased ja traditsioonilised õppemeetodid ei pruugi olla kõige tõhusamad. Ka täiskasvanutena oleme harjunud materjali meelde jätma näiteks teksti korduvalt läbi kirjutades või mehaaniliselt tuupides...

    Loe lähemalt

  • MAAILMA KÕIGE TARGEM RAHVAS. Arukate õpistrateegiate väljund ja tulevik 00:20:21

    MAAILMA KÕIGE TARGEM RAHVAS. Arukate õpistrateegiate väljund ja tulevik (01.10.2020)

    Kuidas arukaid õpistrateegiaid koolides süsteemselt rakendada? Saatesarja "Maailma kõige targem rahvas" lõppedes küsime, kuhu ja kuidas uute teadmiste valguses edasi liikuda. Kuidas teaduslikult tõestatud, tõhusad ja nutikad tööriistad ka päriselt meie õpetajate, õpilaste ja lapsevanemate arsenali jõuaksid ning pikaajalist kasu tooksid? Kuidas PISA tipus Eesti haridussüsteemi oskusi ja teadmisi ka välismaale jagada? Nutikalt õppimisest siin ja mujal maailmas räägivad Tallinna 32...

    Loe lähemalt