ERR-i arhiivis sisalduvate materjalide autoriõigused kuuluvad ERR-ile või on ERR-il luba nende kasutamiseks. Materjalide kopeerimine, muutmine, levitamine, üldsusele suunamine nt sotsiaalmeedias, blogides või veebikanalites on ERR-i loata keelatud! Isiklikul mitteärilisel otstarbel on lubatud arhiivikirje lingi jagamine.

Üksinda ookeanil: Tormi embuses

Saada link

Media

Kirjeldus

Ekspeditsioon usub ilmaennustust ja suundub ookeanile lootuses selgele taevale ja tugevale pärituulele, kuid niipea kui katamaraanid eemalduvad Maupiti saarest ja võtavad kursi Bora Borale, algab tugev torm. Ees ootab tõsine meremehetöö: rehvida purjed, hoida kurssi ja püsida kõrgel ookeanilainel! Amazone kaob silmapiirilt, taas katkeb raadioside, Sergei ja Ilja tormavad eluga riskides grootpurje päästma.

Samast seeriast

Vaata kõiki

Sarnased saated

Sarja pealkiri: Üksinda ookeanil
Osa nr.: 9
Kestus: 00:20:19
Indeks: 2018-003767-0009
Esmaeeter : 30.10.2018
Kategooria: Kultuur → kultuur, muu
Püsiviide: vajuta siia
00:00:00 Saatepea
00:00:33 (Sari VENE k, tlgsubt) Tiitrid: 9.osa "Tormi embuses"
00:00:36 Kokkuvõte sarja eelmistest osadest. (VENE K. tlgsubt)
00:01:31 KATE: Katamaraanid Amazone ja Newton lahkuvad saarelt Maupiti, palmid saare rannikul. Avaookeanile jõudnud katamaraanid õõtsuvad suurtel lainetel. Kapten Dmitri (02:13) räägib reeglitest, mille järgi veesõidukid annavad teineteisele teed. Räägitakse katamaraanide tasakaalu pidamisest. KT(kaadritagune tekst): Kohalikust lahest katamaraanide väljumine pole kerge ülesanne..
00:04:38 Dmitri Baranov, katamaraani Amazone kapten (subt) räägib, et sellist teekonda polnud võimalik ette näha.. ilmaennustus oli soodne. Jevgeni Slivjantšuk, katamaraani Newton kapten (subt 04:54) räägib, kuidas nad hommikuse ilmaprognoosi järgi avaookeanile sõitsid. Jevgeni Zavadski (subt 05:17) räägib, et polüneeslaste uskumuste järgi on ookeani sügavustes surnute maailm. Tuulte ja tormide jumal näitas tol päeval neile, kui lähedale surnute maailmale võib sattuda.
00:05:40 KATE: Katamaraan õõtsub ookeanil tugeva tuule käes suurtel lainetel. Mehed vähendavad purje pinda. KT: Ookean justkui oodanuks hetke, mil katamaraanid läbivad punkti, kust tagasiteed ei ole.. Maupiti jääb horisondi taha, troopikavihm kogub jõudu. Katamaraan Amazone kadus silmist ja Newton püüab purjede jõul talle järele jõuda. Jevgeni Slivjantšuk, Newtoni kapten (subt 06:13) räägib, et kui tuul paisus 30 sõlmeni, otsustati rehvida, st vähendati purje pinda
00:06:41 KATE: Katamaraan Newton tugeva tuule käes avaookeanil. Mehed katamaraanil.. tüüri taga, tegeldakse purjedega. KT: Newton kogus tugeva tuulega purjesse 10 sõlme tunnis, see on peaaegu maksimum seda tüüpi katamaraani kohta. Dmitri Baranov, katamaraani Amazone kapten (subt 07:11) räägib, et nemadki läksid pool teed purje all. KT: Saša ja Ženja tüürivad Newtonit kordamööda, Ilja ja Sergei töötavad purjedega, naised aitavad jõudumööda. Anna Gorbatšova (subt 07:48) räägib, et füüsiliselt on tunda looduse stiihiat, jõudu..
00:08:05 KATE: Katamaraan suurtel lainetel avaookeanil. Saša rooli taga, mehed toimetavad purjedega.. KT: Katamaraanid kanduvad Bora Bora lahe suudmest kagusse. Dmitri Baranov, katamaraani Amazone kapten (subt 08:23) räägib, et ei tahtnud vastu lainet minna.. 45-kraadise nurga all püsib katamaraan palju kindlamalt. Taheti olla kaldale lähemal, seal on lained nõrgemad ja nii suunduda laguuni sissekäigu poole. KT: Tuul muudkui tugevneb.
00:09:41 Jevgeni Slivjantšuk, katamaraan Newton kapten (subt) räägib, mis muudatusi tehti katamaraani juhtimisel siis kui tuule kiirus tõusis 32-35 -ni ja 40 -ni. Sergei Rudnitski, katamaraan Newtoni madrus Narvast (subt 10:07) räägib, et tegu oli väga tugeva tuulega, lained olid 2-3 meetrit. KT: ..tuulehood hakkasid kiskuma lahti grootpurje, mis oli juba ära võetud. Sergei ja Ilja tormasid kohe masti juurde neid päästma, sel hetkel sõltus neist ekipaaži saatus. Sergei räägib tegelemisest grootpurje päästmisel.
00:12:07 Jevgeni Slivjantšuk, katamaraan Newton kapten (subt) räägib, kuidas katamaraan suure tormiga kahe tunni jooksul sõitis. KATE: Meeskondlik töö tormise ilmaga katamaraanil.. KT: Purjedega tormi käes maadlemine on põrgulikult ränk töö. Jevgeni räägib, et tuulekiirus 41-47 sõlme on juba torm, 47-50 on tugev torm. Nende sõidul ajal tugevamad tuuleiilid olid 50. KT: Seda imelikum oli näha sellise tormi ajal väikest mootorpaati sõitmas. Katamaraan ei saa nii kiiresti sõita, Jevgeni räägib, miks. KATE: Newtoni meeskond märkab lõpuks teise meeskonna katamaraani, kuid see ei osutunud Amazone'iks. Sidepidamine ka ei õnnestu.
00:15:58 Dmitri Baranov, katamaraan Amazone kapten (subt) räägib, kuidas neil hakkas üks mootor jukerdama.. KATE: Sõit jukerdava mootoriga katamaraanil tormisel merel. Katamaraanide meeskonnad tormi ajal. Animeeritud sõidukaart. KT: Mootoririke sellise ilmaga on nagu Polüneesia rulett, 50:50, kas lööb vastu riffi puruks või viib avaookeanile. Ekipaažid pidasid lõpuni vastu. Jevgeni Slivjantšuk, katamaraan Newton kapten (subt 17:38) räägib, et kogu tegutsev meeskond oli tormi ajal väga tubli.
00:17:55 KATE: Tormine ookean, reisiseltskond katamaraanil.. KT: Esimene kord tormi kätte sattunule jääb see kauaks meelde. Aleksei Stepanov, reisimees ja meremees Tallinnast (subt 18:17) räägib oma mälestusest kunagi tugeva tormi kätte jäämisel. Jevgeni Zavadski (subt 18:58) räägib, et kogenud meremehed ütlevad muidugi, et on hullematki nähtud, kuid jõuda pärast sellist maru vaiksesse sadamasse, on hindamatu. KATE: Katamaraan Newtoni purunenud sverd..
00:19:25 Lõputiitrid, ETV+ ident
Faili nimi: 2018-003767-0009_0001_XHD_UKSINDA-OOKEANIL.mxf
Indeks: 2018-003767-0009
Kestus: 00:20:19
Registreerimise kuupäev: 18.10.2018
Registreerimise aeg*: 2018-10-18 20:41:16
Videoanalüüsi olek: COMPLETED

Lisa oma arvamus

Arvamuse lisamiseks logi palun sisse Id-kaardi, Mobiil-id või parooliga.
Kommentaare laetakse, oota hetk..

Tellimiseks pead sisse logima

Logi sisse

;